B2B marketing professionaliseren met een marketing freelancer

Vraag of project? Deel via hi@michielpostma.nl of boek een video call

Deel vraag of project

Rating 8.6 11 reviews

Hi, ik ben Michiel Postma, marketing freelancer. Dit kan ik voor je betekenen

"👋 Goed dat je me hebt gevonden via Google. Je zet me in om jouw marketing op te zetten en te optimaliseren."

Aan de slag met online adverteren

Google Ads, social advertising, remarketing … Ik zorg voor de technische setup en schrijf ads die converteren.

Contentmarketing en SEO

Boost je online zichtbaarheid met blogs, socials, whitepapers en webinars en verbeter jouw Google zoekposities.

E-mail marketing (automation)

E-mailmarketing, leadscoring en automation, let’s go! Zo blijf je top of mind bij je prospects.

LinkedIn optimaal benutten

Actief in de B2B? Dan is LinkedIn jouw kanaal. Ads, socials en LinkedIn automation; ik haal er uit wat er in zit.

Score 9.411 reviews

Michiel professionaliseert Google Ads. Hij kijkt naar de complete marketing- en salesfunnel met Hubspot, landingspagina's, A/B testing en call tracking. De resultaten zijn goed.

Helen Fruytier

Operations, Fruytier

“Ok, kun je een voorbeeld geven hoe dat gaat bij een klant?”

Hoe dat werkt? Bekijk de klantcases en ontdek hoe ik marketing professionaliseer voor bedrijven in de B2B

 Van zichtbaarheid naar leadgeneratie en afspraken.  Bekijk de twee klantcases en ontdek hoe ik een resultaatgerichte marketing- en salesaanpak voor je neerzet.

“Marketing doet voor ons nog niet heel veel. Wat doe jij anders?”

De marketingaanpak die werkt voor B2B organisaties. Elke keer weer

Voor veel organisaties is marketing een moetje, een kostenpost. Dat kan en moet anders. Door tactieken slim te combineren tot een integrale marketing- en salesaanpak zie je resultaat.

Waarom marketing (nog) niet werkt voor jouw organisatie

  • Sales wordt onvoldoende betrokken bij marketing. Daarom staat je marketing los van de business en krijgt het onvoldoende aandacht.
  • Je doet teveel losse marketingactiviteiten die onvoldoende samenwerken. Daarom is je aandacht verdeeld en blijft resultaat uit.
  • Je geeft te snel op omdat je verwachtingen niet goed zijn. Je heb je geen business case voor jouw campagnes en waarschijnlijk meet je de verkeerde KPI’s.

Score 8.211 reviews

Bij Newpeople willen we onze zichtbaarheid vergroten. Via Google kwamen we uit bij Michiel. Dit jaar startten we met kwalitatieve contentmarketing en werken we inmiddels met een marketing en sales roadmap om te professionaliseren.

Michiel lanceert maandelijks nieuwe tactieken. Whitepapers, Google Ads, SEO, Hubspot, LinkedIn automation ... er liggen een hoop kansen voor groei. De samenwerking ervaar ik als prettig.

Lennard Hoogenraad

Business advisor, Newpeople

M'n marketingaanpak plus 3 succesfactoren

Zo pak ik het anders aan. Dit groeiplan werkt, ook voor jou

• Reële verwachtingen en een business case

• Klein experimenteren met hyper focus

• Een nauwe samenwerking met sales

Met mijn het onderstaande groeiplan werk je stap voor stap toe naar professionele marketing. Samen met sales maken we een keuze in de segmenten en proposities die prio hebben en zetten we een integrales marketing- en salesaanpak neer.

Zelf aan de slag met deze aanpak? Je kunt hem downloaden via de onderstaande button. Je ontvangt niet alleen de bewerkbare presentatie, ook vind je een persoonlijke video waarin ik uitleg hoe je de template inzet.

Score 8.6 • 900+ downloads

Wat die aanpak oplevert? Bekijk onder de resultaten binnen B2B

Eens, soms is het even zoeken naar de gouden combinatie van marketing tactieken. Maar in de meeste gevallen gaat dat goed, bekijk de voorbeelden.

Binnen 6 weken 8 cursisten en 31.000 euro omzet

De integrale marketing- en salescampagne voor DMT Opleiding bracht binnen 6 weken 8 cursisten binnen ter waarde van 31.000 euro.

Score 9.111 reviews

Michiel lanceerde een gecombineerde SEO en SEA aanpak voor onze agency. We waren verrast dat we op een begrip als 'ontwerpbureau utrecht' op nummer 1 kwamen te staan. En dat binnen 2 maanden.

Frederik Nysingh

Managing director 178

2.400 leads & ruim 150 afspraken

Inbound marketingstrategie voor HC Health genereerde in een jaar 2.400 leads en 150 afspraken.

  • Google Ads en SEO
  • LinkedIn Ads
  • LinkedIn automation
  • Whitepaper marketing

3-5 gekwalificeerde afspraken per week

Vanuit m’n rol bij iBabs genereerde ik wekelijks 3-5 gekwalificeerde afspraken  voor hun salesteam in de UK.

58 leads en KPN als nieuwe klant

De campagne voor MyFlexwork bracht binnen 2 maanden 58 leads binnen, waarvan 32 gekwalificeerd. Het resultaat? Uiteindelijk werd KPN getekend als nieuwe klant.

De eerste klant en 15.000 euro ARR

M’n Account Based Marketing setup voor Companda bracht de eerste klant binnen ter waarde van 15.000 euro ARR.

Ruim 1.400.000 euro omzet via online

Ik optimaliseerde de marketing- en salesaanpak en verbeterde de performance van agencies en medewerkers. In twee jaar genereerden we ruim 1.400.000 omzet via marketing en sales.

“Klink relevant. Wat vinden anderen d’r van?”

Waarom organisaties en kleine salesteams graag met me werken

8.6 11 reviews

Score 8.5

We werken al een hele tijd samen met Michiel, we hebben veel geprobeerd om onze commerciële afdeling op te zetten. Mede met de inzet van Michiel staan er nu meerdere kanalen waar relevante leads uitkomen, hebben we het team uitgebreid en werken we met goede partners. Michiel stuurt de partners aan als het gaat om SEA, koude sales, LinkedIn automation en doet de onboarding van onze nieuwe salesmedewerker. Inmiddels komt er een significante omzet uit deze activiteiten.

Mark Jongerius

Founder/Partner, Bitfactory

Score 9.0

We waren op zoek naar een nieuwe manier om klanten te acquireren. Een die past in 2023 en niet alleen leunt op klanten via klanten of koud bellen. Michiel stelde een compleet marketing- en salesproces voor op basis van Account Based Marketing (ABM).

Hij startte met het prospecten van contacten die we nu benaderen met inzet van LinkedIn automation, remarketing, LinkedIn Ads, e-mailmarketing, Hubspot en meer. Hij heeft het complete traject uit handen genomen van setup tot content. We zijn net live en ik kijk uit naar de impact van deze eerste campagne.

Maarten Hogeweg

CCO, SmartNow

Score 9.0

Michiel doorziet snel hoe de commerciële kant van B2B e-commerce verbetert kan worden. Zijn audit en roadmap op het gebied van marketing en sales was voor Swagelok waardevol. Zijn speerpunten maken onderdeel uit van ons 3-jarenplan naar groei.

Hans van Burk

Sales director, Swagelok

Meer reviews

Wie ik ben, waar ik blij van word en binnen welke sectoren je me het beste kunt inzetten

“Ok, vertel eens iets over jezelf? Wat is je achtergrond?”

Veelgestelde vragen

Ik richt me op B2B marketing. Dat betekent dat ik vooral goed ben in het vergroten van de zichtbaarheid van jouw organisatie en het genereren van leads voor jouw salesteam.

Met bijna 15 jaar ervaring heb ik een vrij brede skillset. Qua CRM en marketing automation werk ik graag met Hubspot, ActiveCampaign, Teamleader en Pipedrive. De meeste marketingkanalen beheers ik goed, denk aan SEO, Google Ads, LinkedIn Ads, Meta en remarketing via verschillende platformen.

Als het gaat om content zet ik graag mijn tanden in desk research en interviews en kan ik dit vertalen naar uitingen zoals whitepapers, social updates, blogs en webinars.

Normaal gesproken werk ik met een uurtarief van 90 euro, afhankelijk van de doorlooptijd en type opdracht kan dat afwijken. Voor de meeste klanten werk ik 1 tot 2 dagen per week.

Sommige projecten beginnen met een pilot. Dat kan een concreet project zijn, of we beginnen met het opstellen van een marketing- en sales roadmap. Na zo’n eerste project gaat de samenwerking vaak over naar een contract van bijvoorbeeld een dag per week.

Jaarlijks stel ik meerdere marketingplannen op. Hiermee krijg je inzicht in de business case en concrete aanpak op basis van ruim 30 cases en 12 marketing en sales tactieken.

Tijdens de uitrol kijken we per kwartaal hoe de roadmap er uitziet en vertaal ik de business case naar een dashboard dat maandelijks wordt geupdate.

Natuurlijk, elke marketeer zal je vertellen dat garanties geven lastig is. Om je toch een idee te geven van de totale kosten: bij IT, software en zakelijke dienstverlening zie je dat het genereren van een gekwalificeerde afspraak 250-500 euro kost.

Dat maakt dit soort marketing- en salesprogramma’s met name geschikt voor proposities met een relatief hoge order- en klantwaarde. Denk aan bijvoorbeeld een digital agency dat websites ontwikkelt vanaf 50k per jaar.

Ik zie in praktijk dat de success rate van projecten grotendeels samenhangt met de doorlooptijd van de samenwerking. Daarom werk ik minimaal 3 maanden met je samen om jouw marketing te professionaliseren.

De afgelopen jaren zie je een hoge mate van standaardisatie bij bureaus. Zodra ze iets gaan groeien, komen er overlegstructuren, hogere uurtarieven en trage processen.

Het grootste nadeel van volwassen marketing agencies? De pro-activiteit en betrokkenheid valt vaak tegen, terwijl de contracten gewoon doorlopen. Wanneer je kiest voor een freelancer voelt dat meer als een betrokken en ervaren medewerker. Zodra we starten, blok ik wekelijks minimaal een dag om stappen te zetten.

Dat hangt in grote mate af van je doelstelling. Wil je vooral goed zichtbaar zijn binnen je markt, dan heb je het vooral over creatie van content en 250-500 euro maandelijks mediabudget.

Wil je serieus impact maken op je sales en aan de slag met leads, afspraken en omzet? Dan maak je meer mediabudget vrij voor Google, LinkedIn en remarketing. Dan heb je het snel over 250-500 euro per gekwalificeerde afspraak met een maandelijks mediabudget van 1.500-5.000 euro per maand. Dat is een hoop geld, maar nieuwe klanten zijn goud waard. Een vuistregel is dat een succesvol marketingprogramma 5-15% kost van de omzet die het binnenbrengt.

Met ruim 15 jaar zelfstandigheid heb ik me elke paar jaar weer in een ander thema gebeten. Google Ads, copywriting, interface design, CRM-marketing … ik heb nogal een breed profiel.

Dat is handig voor het brede vakgebied dat marketing is. En zijn er zaken waar ik niet goed in ben? Dan beschik ik over een groot netwerk van collega freelancers waarmee we snel kunnen schakelen.

De tactieken die ik vaak inzet zijn Google Ads, SEO, Account Based Marketing (ABM), het organiseren van webinars, de inzet van een belbureau en het optimaal benutten van LinkedIn. Het combineren van tactieken werkt vaak het beste.

Deel onder je project of schiet een video call in. Tijdens een discovery call van 40 minuten kan ik je organisatie, proposities en doelgroepen beter snappen en je gericht adviseren over welke marketingstrategieën relevant zijn voor jouw organisatie.

Score 8.6 • 11 reviews

Deel je vraag en krijg inzicht
in aanpak en budget

Krijg feedback van een ervaren marketing freelancer. Ik geef je vrijblijvend inzicht in aanpak, budget en m’n beschikbaarheid.

Deel project of vraag

Direct contact? Bel 06 41 6696 15 of boek jouw video call