Over deze klantcase
Als interim marketeer hielp ik Bitfactory met het opzetten van een commerciële afdeling. Hierbij richt ik me op leadgeneratie en het verbeteren van commerciële processen. Met ruim 60 man sterk ontwikkelen ze sites, shops en apps voor clubs als Tonys Chocolonely, Intersafe en PMG.
👉 Mijn rol en activiteiten
In een jaar tijd heb ik focus gebracht in het aantal marketing- en salesactiviteiten en de resultaten van de afdeling verbeterd. Dit is een selectie van de belangrijkste projecten die ik op me nam.
- Het optimaliseren van het belbureau, vormgeven van nieuwe belcampagnes en de setup van software en interne opvolging.
- Het bepalen van de processen en software setup voor de junior salesmedewerker.
- Het aansturen en optimaliseren van het bureau dat Google Ads beheert.
- Het invullen van content zoals whitepapers, blogs en een webinar reeks.
- Het opzetten van een uniform dashboard over verschillende kanalen, partners en campagnes om de ROI inzichtelijk te maken.
🎯 De resultaten in het kort
Over een periode van een kleine 2 jaar kan de afdeling ruim 1.400.000 euro omzet toeschrijven aan de activiteiten die zijn neergezet. Dit is een zeer positief resultaat in vergelijking met de totale investering in sales- en marketing die over de periode is gemaakt.
🔥 Vergelijkbare projecten
- De campagne voor DMT Opleiding bracht binnen 6 weken 8 cursisten binnen ter waarde van 31.000 euro.
- Inbound marketing voor HC Health genereerde in een jaar 2.400 leads en 150 afspraken.
- M’n Account Based Marketing aanpak voor Companda bracht de eerste klant binnen ter waarde van 15.000 euro ARR.
- Vanuit m’n rol bij iBabs genereerde ik wekelijks 3-5 gekwalificeerde afspraken voor hun salesteam.
- De marketingactiviteiten voor Fruytier Lawyers in Business realiseert 1-5 aanvragen per week.