
Dit jaar analyseerde ik 32 onderzoeken over conversie binnen de B2B e-commerce
Op basis hiervan bundelde ruim 300 tactieken die bewezen impact hebben op conversies en de gemiddelde orderwaarde van jouw webshop.

Op basis hiervan bundelde ruim 300 tactieken die bewezen impact hebben op conversies en de gemiddelde orderwaarde van jouw webshop.
Hi, ik ben Michiel Postma. Van dynamische pricing tot complexe salesprocessen; B2B e-commerce is geen eenvoudig spelletje. Ik snap dat het optimaliseren van een shop binnen de B2B verder gaat dan een paar aanpassingen maken op pagina's. Het gaat om de complete marketing- en salesfunnel waarbij jouw shop een belangrijke rol heeft.
Ik doorzie snel waar je processen en webshops kunt verbeteren voor meer conversies en een hogere omzet per klant. Laten we kennismaken, ik kijk d'r naar uit kansen te delen waarmee je jouw onderneming professionaliseert.
Online marketeer binnen de B2B
De B2B e-commerce audit voor meer conversies
Met mijn conversie checklist verbeter ik jouw shop op basis van ruim 300 kritische conversiepunten.Ik kijk naar elk detail van jouw commerciële proces en ontwikkel een A/B testing strategie.
Ook stap voor stap jouw conversies en omzet per klant verbeteren? Boek dan de conversie audit en krijg direct inzicht de quick wins voor jouw B2B e-commerce site.
Ik werk al jaren intensief met Michiel samen. De conversie checklist die hij gebruikt is zeer compleet. Het is een handige spreadsheet waarmee je stap voor stap jouw conversies verbetert.
Eigenaar Online Succes
Tijdens mijn onderzoek zag ik dat nog veel webshops worstelen met de complexiteit van B2B e-commerce. Ze kijken simpelweg te veel naar hoe webshops voor consumentenproducten zijn ingericht en hebben niet door dat ze een ander spel spelen.
De belangrijkste inzichten? Bijna alle B2B webshops lekken omzet. Dit zijn de 3 meest voorkomende conversie killers.
Stel jezelf de vraag
Eigenlijk elke B2B e-commerce webshop laat omzet liggen. Boek jouw conversie audit om jouw conversies met 10-35% te verbeteren. Stel je voor hoeveel extra omzet dit oplevert. Niet een keer. Maar elke maand weer.
Het enige wat je hoeft te doen is jouw audit te reserveren via de onderstaande button. Deze audit is een eerste stap naar het structureel verhogen van jouw jaarlijkse omzet.
Vragen? Bel 06 42 6696 15 of stuur een e-mail
Michiel heeft een brede kennis op het gebied van sales en marketing, iets dat vooral relevant is binnen de B2B e-commerce. Shops zijn vaak maar een schakel in een complex marketing- en salesproces. Hij overziet het geheel en biedt je verbeteringen die impact hebben op jouw omzet en klantbeleving.
Ondernemer en strateeg, Bureauvijftig
Natuurlijk, je zit met jouw B2B webshop in een groeimarkt. Zo kun je elk jaar rekenen op meer omzet. Tegelijkertijd trekt het nieuwe spelers aan. Je gaat de komende jaren steeds meer concurrenten zien. Gelukkig is er een oplossing om je concurrenten voor te blijven zonder dat je inlevert op je marge.
Nieuwe spelers nemen genoegen met minder marge. Ze verlagen hun prijzen om marktaandeel te pakken. Lastig? Niet als je investeert in jouw klantervaring. Onderzoeken laten zien dat klanten bereid zijn meer uit te geven wanneer hun customer experience structureel beter is dan concurrenten.
Elke euro die je vandaag investeert in CRO levert je de komende 12 maanden extra omzet op. En die extra omzet blijft verdubbelen. Met een perfecte klantreis gaat je groei stapeleen. Elk jaar weer.
Met een goed converterende e-commerce site verlaag je de kosten per conversie. En als je het goed doet realiseer je óók een stijging van je gemiddelde orderwaarde. Deze twee effecten samen zorgen ervoor dat je marketing- en salesproces echt voor je gaan werken.
Beginnen bij het begin … Een conversie audit is de eerste stap naar het verbeteren van jouw marketing- en salesconversies. En ik heb die stap zo eenvoudig mogelijk gemaakt.
Ik scoor jouw sales en marketingproces op basis van de meest complete checklist in de B2B e-commerce. Het resultaat? Een praktisch plan waarin je stap voor stap jouw shop en processen optimaliseert.
Dit is mijn belofte
Met mijn audit, checklist en actieplan kun je elk aspect van je shop verbeteren. Ik scoor jouw webshop op meer dan 300 conversie punten. De handige spreadsheet geeft je een tool om jouw shop stap voor stap te optimaliseren.
Hiernaast ontvang je een document met een actieplan. Hierin bundel ik de belangrijkste inzichten in een stappenplan zodat je weet welke verbeteringen prioriteit hebben.
Vragen? Bel 06 42 6696 15 of stuur een e-mail
Je last het al, ik heb zo’n 15 ervaring met online marketing en sales binnen de B2B. Van Heineken tot Swagelok; stuk voor stuk opdrachtgevers waar ik verbeteringen in het marketing- en salesproces heb toegepast. De specialisatie voor B2B e-commerce is niet zomaar; ik vind het interessant om vanuit de breedte jouw commerciële proces te verbeteren waarbij jouw webshop een belangrijke rol speelt.
Ik doorzie snel waar je jouw processen kunt verbeteren voor meer conversies en een hogere omzet per klant. Laten we kennismaken, ik kijk d’r naar uit kansen te delen die jouw onderneming naar een hoger niveau te tillen.
Michiel doorziet snel hoe de commerciële kant van B2B e-commerce verbetert kan worden. Zijn audit en roadmap op het gebied van marketing en sales was voor Swagelok waardevol. Zijn speerpunten maken onderdeel uit van ons 3-jarenplan naar meer groei.
Sales director, Swagelok
Conversion audit
• Audit op basis van 300 conversie punten
• Over marketing, sales en webshop
• Inclusief data analyse Google Analytics
Betalen per factuur • Kosteloos te annuleren
Ongoing conversie optimalisatie
Beschik over een eigen multidisciplinair team voor Conversion Rate Optimization (CRO).
• Elke maand nieuwe A/B tests.
• Meer conversies, upsell en cross sell realiseren
• Continu de website optimaliseren zonder zorgen.
Maandelijkse rapportage op impact op de omzet plus elk kwartaal strategiesessie roadmap, prioriteiten en acties.
Reacties op een rij
Michiel lanceerde een gecombineerde SEO en SEA aanpak voor onze agency. We waren positief verrast dat we binnen 2 maanden op een begrip als 'ontwerpbureau utrecht' op nummer 1 kwamen te staan. We zijn net gestart met adverteren op Google en kijken uit naar wat dit gaat doen voor het aantal aanvragen.
Managing director 178
We waren op zoek naar een nieuwe manier om klanten te acquireren. Een die past in 2023 en niet alleen leunt op klanten via klanten of koud bellen. Michiel stelde een compleet marketing- en salesproces voor op basis van Account Based Marketing (ABM).
Hij startte met het prospecten van contacten die we nu benaderen met inzet van LinkedIn automation, remarketing, LinkedIn Ads, e-mailmarketing, Hubspot en meer. Hij heeft het complete traject uit handen genomen van setup tot content. We zijn net live en ik kijk uit naar de impact van deze eerste campagne.
CCO, SmartNow
We werken al een hele tijd samen met Michiel, we hebben veel geprobeerd om onze commerciële afdeling op te zetten. Mede met de inzet van Michiel staan er nu meerdere kanalen waar relevante leads uitkomen, hebben we het team uitgebreid en werken we met goede partners. Michiel stuurt de partners aan als het gaat om SEA, koude sales, LinkedIn automation en doet de onboarding van onze nieuwe salesmedewerker. Inmiddels komt er een significante omzet uit deze activiteiten.
Founder/Partner, Bitfactory
Michiel doorziet snel hoe de commerciële kant van B2B e-commerce verbetert kan worden. Zijn audit en roadmap op het gebied van marketing en sales was voor Swagelok waardevol. Zijn speerpunten maken onderdeel uit van ons 3-jarenplan naar groei.
Sales director, Swagelok
Michiel heeft een brede kennis op het gebied van sales en marketing, iets dat vooral relevant is binnen de B2B e-commerce. Shops zijn vaak maar een schakel in een complex marketing- en salesproces. Hij overziet het geheel en zorg voor de beste customer experience.
Ondernemer en marketing strateeg, Bureau50
Ik werk al jaren intensief met Michiel samen. De conversie checklist die hij gebruikt is zeer compleet. Het is een handige spreadsheet waarmee je stap voor stap jouw conversies verbetert. Aanrader voor iedereen die structureel zijn B2B webshop wil verbeteren.
Founder, Online Succes
Michiel gaat niet altijd voor de makkelijkste oplossing. Maar ik heb hem sales- en marketingstrategiëen zien neerzetten die heel slim in elkaar zitten. Hij neemt geen genoegen met een benchmark of 'Goed genoeg'. Daar gebeuren de goeie dingen.
Business coach, Forward Mentor
Waar je binnen marketing veel partijen ziet specialiseren ziet hij snel de uitdagingen die spelen in een complex marketing- en salesproces. Daarom kom hij met oplossingen die je webshop en bedrijf structureel verder helpt.
Co-founder, Convident
Michiel professionaliseert onze Google Ads. Dat gaat verder dan adverteren. Hij kijkt naar de complete marketing- en salesfunnel inclusief Hubspot, landingspagina's, A/B testing, call tracking en meer. Ik ben enthousiast en we zien maandelijks groei in het aantal binnenkomende leads.
Operations, Fruytier
Bij Newpeople willen we onze zichtbaarheid vergroten. Via Google kwamen we uit bij Michiel. Dit jaar startten we met kwalitatieve contentmarketing en werken we inmiddels met een marketing en sales roadmap om te professionaliseren. Michiel lanceert maandelijks nieuwe tactieken. Whitepapers, Google Ads, SEO, Hubspot, LinkedIn automation ... er liggen een hoop kansen voor groei. De samenwerking ervaar ik als prettig.
Business advisor, Newpeople
Onze startup werd snel gelanceerd met een paar grote klanten als KPN en Zalando. Hierdoor hadden we nog geen tijd gehad om een solide marketing- en salesproces neer te zetten. Met Michiel begonnen we bij het begin: een rebranding. Daarna volgde LinkedIn Ads, remarketing, Hubspot setup, Account Based Marketing, contentmarketing en meer. Met Michiel zet je de juiste stappen op het juiste moment, hierbij heeft hij een hele brede skillset binnen marketing en sales. Aanrader!
CEO, Converz Analytics
De eerste stap naar structureel meer omzet
Vragen? Bel 06 42 6696 15 of stuur een e-mail