Freelance online marketeer

Voor vrijwel elk type organisatie kan een freelance marketeer van onschatbare waarde zijn. Waarom ga je op zoek? Je leest het in dit artikel.

De expertise van een freelance of interim online marketeer kan een groot aantal gebieden bestrijken, waaronder strategie, reclame, promotie, leadgeneratie, communicatie en verkoop. 

freelance online marketeer

 

Hoe huur je een freelance online marketeer in?

Je kunt freelance marketingtalent vinden op via LinkedIn door deze twee stappen te volgen: 

  • Schrijf een projectbeschrijving. je wilt jouw omvang van het werk en de vaardigheden en vereisten die je zoekt in een freelance marketeer bepalen. 
  • Shortlist en interview freelance marketeers. Zodra de voorstellen binnenkomen, maakt je een shortlist van de professionals die je wilt interviewen. 

Van deze twee stappen bepaalt jouw projectbeschrijving jouw werkterrein en het specifieke type freelance marketeer dat je nodig heeft om jouw project te voltooien. Zo kun je snel aan de slag met interim marketing management.

Hoeveel kost het om een ​​freelance marketeer in te huren?

Tarieven kunnen variëren als gevolg van vele factoren, waaronder expertise en ervaring, locatie en marktomstandigheden. Een ervaren freelance online marketeer kan hogere tarieven vragen, maar werkt ook sneller, heeft meer gespecialiseerde expertisegebieden en levert werk van hogere kwaliteit. Ook bureaus huren freelance talent in.

Iemand die nog bezig is met het opbouwen van een klantenbestand, kan zijn freelance marketeer-diensten concurrerender prijzen. Tarieven die normaal gesproken door freelance marketeers zijn:

  • Beginner: €50 per uur 
  • Gemiddeld: €79 per uur 
  • Bovenkant markt: €130 per uur

 

Welke freelance online marketeer geschikt voor je is, hangt af van de specifieke kenmerken van jouw project. Heb je vragen? Neem contact op met Michiel Postma

Vind jouw freelance marketeer