Ik werk je klantcases uit en zet ze op je site. Van interview tot visueel document tot landingspagina: ik neem alles uit handen.
Ik publiceer je klantcase op goed converterende landingspagina's. Zo genereer je relevante leads voor jouw salesteam.
Zet je klantcases in met effectieve salescampagnes. Van belcampagne tot LinkedIn automation, zo benut je jouw cases voor het genereren van afspraken.
Ik ontwikkel complete online marketingcampagnes rondom jouw klantcase. Zo werk je aan jouw zichtbaarheid en genereer je leads.
Ik hergebruik de content van de klantcase en vertaal hem naar socials, webinars, video reels en meer.
Michiel heeft onze klantcases optimaal benut. Van belcampagnes tot landingspagina's tot complete webinars, telkens stonden klantcases centraal. Dit heeft veel waardevolle leads opgeleverd.
Founder/Partner, Bitfactory
Ik werk je klantcases uit en zet ze op je site. Van interview tot visueel document tot landingspagina: ik neem alles uit handen.
Ik publiceer je klantcase op goed converterende landingspagina's. Zo genereer je relevante leads voor jouw salesteam.
Zet je klantcases in met effectieve salescampagnes. Van belcampagne tot LinkedIn automation, zo benut je jouw cases voor het genereren van afspraken.
Ik ontwikkel complete online marketingcampagnes rondom jouw klantcase. Zo werk je aan jouw zichtbaarheid en genereer je leads.
Ik hergebruik de content van de klantcase en vertaal hem naar socials, webinars, video reels en meer.
Michiel heeft onze klantcases optimaal benut. Van belcampagnes tot landingspagina's tot complete webinars, telkens stonden klantcases centraal. Dit heeft veel waardevolle leads opgeleverd.
Founder/Partner, Bitfactory
Van zichtbaarheid naar leadgeneratie en afspraken. Ontdek hoe ik een resultaatgerichte marketing- en salesaanpak neerzet waarbij je klantcases inzet voor leadgeneratie.
Voor veel organisaties is marketing een moetje, een kostenpost. Dat kan en moet anders. Zet klantcases centraal in marketing- en salescampagnes en je zult zien dat er deze keer wèl leads en aanvragen uitkomen.
Bij Newpeople willen we onze zichtbaarheid vergroten. Via Google kwamen we uit bij Michiel. Dit jaar startten we met een roadmap om klantcases te ontwikkelen en beter in te zetten met marketing en sales.
Michiel lanceert maandelijks nieuwe tactieken. Whitepapers, Google Ads, SEO, Hubspot, LinkedIn automation ... er liggen een hoop kansen om cases slim in te zetten. De samenwerking ervaar ik als prettig.
Business advisor, Newpeople
Michiel lanceerde een gecombineerde SEO en SEA aanpak voor onze agency. Hierbij stond een klantcase centraal. We waren verrast dat we op een begrip als 'ontwerpbureau utrecht' op nummer 1 kwamen te staan. En dat binnen 2 maanden.
Managing director 178
Inbound marketingstrategie voor HC Health genereerde in een jaar 2.400 leads en 150 afspraken.
Vanuit m’n rol bij iBabs genereerde ik wekelijks 3-5 gekwalificeerde afspraken voor hun salesteam in de UK.
De campagne waarbij we een klantcase centraal stond bracht binnen 2 maanden 58 leads binnen, waarvan 32 gekwalificeerd. Het resultaat? Uiteindelijk werd KPN getekend als nieuwe klant.
M’n Account Based Marketing setup voor Companda bracht de eerste klant binnen ter waarde van 15.000 euro ARR.
Ik optimaliseerde de marketing- en salesaanpak en verbeterde de performance van agencies en medewerkers. Telkens stond er een klantcase centraal. In twee jaar genereerden we ruim 1.400.000 omzet via marketing en sales.
Inbound marketingstrategie voor HC Health genereerde in een jaar 2.400 leads en 150 afspraken.
Vanuit m’n rol bij iBabs genereerde ik wekelijks 3-5 gekwalificeerde afspraken voor hun salesteam in de UK.
De campagne waarbij we een klantcase centraal stond bracht binnen 2 maanden 58 leads binnen, waarvan 32 gekwalificeerd. Het resultaat? Uiteindelijk werd KPN getekend als nieuwe klant.
M’n Account Based Marketing setup voor Companda bracht de eerste klant binnen ter waarde van 15.000 euro ARR.
Ik optimaliseerde de marketing- en salesaanpak en verbeterde de performance van agencies en medewerkers. Telkens stond er een klantcase centraal. In twee jaar genereerden we ruim 1.400.000 omzet via marketing en sales.
We waren op zoek naar een nieuwe manier om klanten te acquireren. Een die past in 2023 en niet alleen leunt op klanten via klanten of koud bellen. Michiel stelde een compleet marketing- en salesproces voor op basis van Account Based Marketing (ABM).
Hij startte met het prospecten van contacten die we nu benaderen met inzet van LinkedIn automation, remarketing, LinkedIn Ads, e-mailmarketing, Hubspot en meer. Hij heeft het complete traject uit handen genomen van setup tot content. We zijn net live en ik kijk uit naar de impact van deze eerste campagne.
CCO, SmartNow
Michiel professionaliseert onze Google Ads. Dat gaat verder dan adverteren. Hij kijkt naar de complete marketing- en salesfunnel inclusief Hubspot, landingspagina's, A/B testing, call tracking en meer. Ik ben enthousiast en we zien maandelijks groei in het aantal binnenkomende leads.
Operations, Fruytier
Michiel doorziet snel hoe de commerciële kant van B2B e-commerce verbetert kan worden. Zijn audit en roadmap op het gebied van marketing en sales was voor Swagelok waardevol. Zijn speerpunten maken onderdeel uit van ons 3-jarenplan naar groei.
Sales director, Swagelok
Onze startup werd snel gelanceerd met een paar grote klanten als KPN en Zalando. Hierdoor hadden we nog geen tijd gehad om een solide marketing- en salesproces neer te zetten. Met Michiel begonnen we bij het begin: een rebranding. Daarna volgde LinkedIn Ads, remarketing, Hubspot setup, Account Based Marketing, contentmarketing en meer. Met Michiel zet je de juiste stappen op het juiste moment, hierbij heeft hij een hele brede skillset binnen marketing en sales. Aanrader!
CEO, Converz Analytics
We werken al een hele tijd samen met Michiel, we hebben veel geprobeerd om onze commerciële afdeling op te zetten. Mede met de inzet van Michiel staan er nu meerdere kanalen waar relevante leads uitkomen, hebben we het team uitgebreid en werken we met goede partners. Michiel stuurt de partners aan als het gaat om SEA, koude sales, LinkedIn automation en doet de onboarding van onze nieuwe salesmedewerker. Inmiddels komt er een significante omzet uit deze activiteiten.
Founder/Partner, Bitfactory
Michiel heeft een brede kennis op het gebied van sales en marketing, iets dat vooral relevant is binnen de B2B e-commerce. Shops zijn vaak maar een schakel in een complex marketing- en salesproces. Hij overziet het geheel en zorg voor de beste customer experience.
Ondernemer en marketing strateeg, Bureau50
Bij Newpeople willen we onze zichtbaarheid vergroten. Via Google kwamen we uit bij Michiel. Dit jaar startten we met kwalitatieve contentmarketing en werken we inmiddels met een marketing en sales roadmap om te professionaliseren. Michiel lanceert maandelijks nieuwe tactieken. Whitepapers, Google Ads, SEO, Hubspot, LinkedIn automation ... er liggen een hoop kansen voor groei. De samenwerking ervaar ik als prettig.
Business advisor, Newpeople
Waar je binnen marketing veel partijen ziet specialiseren ziet hij snel de uitdagingen die spelen in een complex marketing- en salesproces. Daarom kom hij met oplossingen die je webshop en bedrijf structureel verder helpt.
Co-founder, Convident
Ik werk al jaren intensief met Michiel samen. De conversie checklist die hij gebruikt is zeer compleet. Het is een handige spreadsheet waarmee je stap voor stap jouw conversies verbetert. Aanrader voor iedereen die structureel zijn B2B webshop wil verbeteren.
Founder, Online Succes
Michiel gaat niet altijd voor de makkelijkste oplossing. Maar ik heb hem sales- en marketingstrategiëen zien neerzetten die heel slim in elkaar zitten. Hij neemt geen genoegen met een benchmark of 'Goed genoeg'. Daar gebeuren de goeie dingen.
Business coach, Forward Mentor
Michiel lanceerde een gecombineerde SEO en SEA aanpak voor onze agency. We waren positief verrast dat we binnen 2 maanden op een begrip als 'ontwerpbureau utrecht' op nummer 1 kwamen te staan. We zijn net gestart met adverteren op Google en kijken uit naar wat dit gaat doen voor het aantal aanvragen.
Managing director 178
Ik ontwikkel klantcases en zet ze in voor leadgeneratie. Dat houdt in dat ik klanten interview, de input uitwerk tot een goed verhaal en ervoor zorg dat de case op je website te vinden is. Maar waar ik vooral blij van wordt is het ontwikkelen van campagnes om leads te genereren. Hierbij vertaal ik de klantcase naar verschillende formats en zet ze in bij online marketing.
Klantcases kun je op veel verschillende manieren benutten. Met bijna 15 jaar ervaring heb ik een vrij brede skillset. Ik ben in staat om de interviews te vertalen naar uitingen zoals longreads, whitepapers, social updates, blogs en webinars. Ook de promotie neem ik voor m’n rekening: denk aan SEO, Google Ads, social selling, LinkedIn Ads, Meta, LinkedIn automation en remarketing via verschillende platformen.
Normaal gesproken werk ik met een uurtarief van 90 euro, afhankelijk van de doorlooptijd en type opdracht kan dat afwijken. Voor de meeste klanten werk ik 1 tot 2 dagen per week.
Sommige projecten beginnen met een pilot. Dat kan een concreet project zijn, of we beginnen met het opstellen van een marketing- en sales roadmap. Na zo’n eerste project gaat de samenwerking vaak over naar een contract van bijvoorbeeld een dag per week.
Natuurlijk, elke marketeer zal je vertellen dat garanties geven lastig is. Om je toch een idee te geven van de totale kosten: bij IT, software en zakelijke dienstverlening zie je dat het genereren van een gekwalificeerde afspraak 250-500 euro kost.
Dat maakt dit soort marketing- en salesprogramma’s met name geschikt voor proposities met een relatief hoge order- en klantwaarde. Denk aan bijvoorbeeld een digital agency dat websites ontwikkelt vanaf 50k per jaar.
Ik zie in praktijk dat de success rate van projecten grotendeels samenhangt met de doorlooptijd van de samenwerking. Daarom werk ik minimaal 3 maanden met je samen om jouw marketing te professionaliseren.
De afgelopen jaren zie je een hoge mate van standaardisatie bij bureaus. Zodra ze iets gaan groeien, komen er overlegstructuren, hogere uurtarieven en trage processen.
Het grootste nadeel van volwassen marketing agencies? De pro-activiteit en betrokkenheid valt vaak tegen, terwijl de contracten gewoon doorlopen. Wanneer je kiest voor een freelancer voelt dat meer als een betrokken en ervaren medewerker. Zodra we starten, blok ik wekelijks minimaal een dag om stappen te zetten.
Dat hangt in grote mate af van je doelstelling. Wil je vooral goed zichtbaar zijn binnen je markt, dan heb je het vooral over creatie van content en 250-500 euro maandelijks mediabudget.
Wil je serieus impact maken op je sales en aan de slag met leads, afspraken en omzet? Dan maak je meer mediabudget vrij voor Google, LinkedIn en remarketing. Dan heb je het snel over 250-500 euro per gekwalificeerde afspraak met een maandelijks mediabudget van 1.500-5.000 euro per maand. Dat is een hoop geld, maar nieuwe klanten zijn goud waard. Een vuistregel is dat een succesvol marketingprogramma 5-15% kost van de omzet die het binnenbrengt.
Met ruim 15 jaar zelfstandigheid heb ik me elke paar jaar weer in een ander thema gebeten. Google Ads, copywriting, interface design, CRM-marketing … ik heb nogal een breed profiel.
Dat is handig voor het brede vakgebied dat marketing is. En zijn er zaken waar ik niet goed in ben? Dan beschik ik over een groot netwerk van collega freelancers waarmee we snel kunnen schakelen.
Direct contact? Bel of app me op 06 42 6696 15 of mail hi@michielpostma.nl