Michiel Postma

Marketing freelancer voor de B2B

Zó zet je klantcases in om leads te genereren voor sales

Goede klantcases vullen je pipeline met nieuwe deals. Ik werk ze uit en zet cases slim in tijdens leadgeneratie campagnes.

Boek jouw video call

Direct contact? Bel of app 06 41 6696 15 of stuur een mail.

Rating 8.6 11 reviews

Klanten, daar ben je trots op. Maar benut je klantcases voldoende? Dit kan ik voor je betekenen.

Misschien werk je af en toe een klantcase uit. Je zet hem op je website, en af en toe stuur sales er een door naar een prospect. Maar daar kun je veel meer uithalen.

Klantcases op basis van een interview

Ik werk je klantcases uit en zet ze op je site. Van interview tot visueel document tot landingspagina: ik neem alles uit handen.

Landingspagina's en klantcase downloads

Ik publiceer je klantcase op goed converterende landingspagina's. Zo genereer je relevante leads voor jouw salesteam.

Belcampagnes en LinkedIn Automation

Zet je klantcases in met effectieve salescampagnes. Van belcampagne tot LinkedIn automation, zo benut je jouw cases voor het genereren van afspraken.

Promoot klantcases met online marketing

Ik ontwikkel complete online marketingcampagnes rondom jouw klantcase. Zo werk je aan jouw zichtbaarheid en genereer je leads.

Content formats rondom jouw klantcases

Ik hergebruik de content van de klantcase en vertaal hem naar socials, webinars, video reels en meer.

Score 8.711 reviews

Michiel heeft onze klantcases optimaal benut. Van belcampagnes tot landingspagina's tot complete webinars, telkens stonden klantcases centraal. Dit heeft veel waardevolle leads opgeleverd.

Mark Jongerius

Founder/Partner, Bitfactory

“Ok, kun je een voorbeeld geven hoe dat gaat bij een klant?”

Hoe dat werkt? Ontdek hoe ik klantcases slim inzet voor een van m'n klanten

 Van zichtbaarheid naar leadgeneratie en afspraken.  Ontdek hoe ik een resultaatgerichte marketing- en salesaanpak neerzet waarbij je klantcases inzet voor leadgeneratie.

“Klantcases doen voor ons nog niet heel veel. Wat doe jij anders?”

Het inzetten van klantcases in marketing werkt voor B2B organisaties. Elke keer weer

Voor veel organisaties is marketing een moetje, een kostenpost. Dat kan en moet anders. Zet klantcases centraal in marketing- en salescampagnes en je zult zien dat er deze keer wèl leads en aanvragen uitkomen.

Waarom marketing (nog) niet werkt voor jouw organisatie

  • Klantcases zijn onvoldoende zichtbaar en worden onvoldoende gepromoot.
  • Je klantcases vanuit wat je hebt gedaan, niet wat de impact is geweest op de klant.
  • Je weet eigenijk niet hoe je klantcases beter kunt benutten met technologie.

Score 8.211 reviews

Bij Newpeople willen we onze zichtbaarheid vergroten. Via Google kwamen we uit bij Michiel. Dit jaar startten we met een roadmap om klantcases te ontwikkelen en beter in te zetten met marketing en sales.

Michiel lanceert maandelijks nieuwe tactieken. Whitepapers, Google Ads, SEO, Hubspot, LinkedIn automation ... er liggen een hoop kansen om cases slim in te zetten. De samenwerking ervaar ik als prettig.

Lennard Hoogenraad

Business advisor, Newpeople

Wat klantcases je kunnen opleveren? Bekijk onder de resultaten binnen B2B

Eens, soms is het even zoeken naar de gouden combinatie van marketing tactieken. Maar in de meeste gevallen gaat dat goed, bekijk de voorbeelden.

Binnen 6 weken 8 cursisten en 31.000 euro omzet

De integrale marketing- en salescampagne voor DMT Opleiding bracht binnen 6 weken 8 cursisten binnen ter waarde van 31.000 euro.

Score 9.111 reviews

Michiel lanceerde een gecombineerde SEO en SEA aanpak voor onze agency. Hierbij stond een klantcase centraal. We waren verrast dat we op een begrip als 'ontwerpbureau utrecht' op nummer 1 kwamen te staan. En dat binnen 2 maanden.

Frederik Nysingh

Managing director 178

2.400 leads & ruim 150 afspraken

Inbound marketingstrategie voor HC Health genereerde in een jaar 2.400 leads en 150 afspraken.

  • Gated klantcases
  • LinkedIn Ads
  • LinkedIn automation
  • Whitepaper marketing

3-5 gekwalificeerde afspraken per week

Vanuit m’n rol bij iBabs genereerde ik wekelijks 3-5 gekwalificeerde afspraken  voor hun salesteam in de UK.

58 leads en KPN als nieuwe klant

De campagne waarbij we een klantcase centraal stond bracht binnen 2 maanden 58 leads binnen, waarvan 32 gekwalificeerd. Het resultaat? Uiteindelijk werd KPN getekend als nieuwe klant.

De eerste klant en 15.000 euro ARR

M’n Account Based Marketing setup voor Companda bracht de eerste klant binnen ter waarde van 15.000 euro ARR.

Ruim 1.400.000 euro omzet via online

Ik optimaliseerde de marketing- en salesaanpak en verbeterde de performance van agencies en medewerkers. Telkens stond er een klantcase centraal. In twee jaar genereerden we ruim 1.400.000 omzet via marketing en sales.

“Klink relevant. Wat vinden anderen d’r van?”

Waarom organisaties en kleine salesteams graag met me werken

8.6 11 reviews

Score 9.0

We waren op zoek naar een nieuwe manier om klanten te acquireren. Een die past in 2023 en niet alleen leunt op klanten via klanten of koud bellen. Michiel stelde een compleet marketing- en salesproces voor op basis van Account Based Marketing (ABM).

Hij startte met het prospecten van contacten die we nu benaderen met inzet van LinkedIn automation, remarketing, LinkedIn Ads, e-mailmarketing, Hubspot en meer. Hij heeft het complete traject uit handen genomen van setup tot content. We zijn net live en ik kijk uit naar de impact van deze eerste campagne.

Maarten Hogeweg

CCO, SmartNow

Score 9.4

Michiel professionaliseert onze Google Ads. Dat gaat verder dan adverteren. Hij kijkt naar de complete marketing- en salesfunnel inclusief Hubspot, landingspagina's, A/B testing, call tracking en meer. Ik ben enthousiast en we zien maandelijks groei in het aantal binnenkomende leads.

Helen Fruytier

Operations, Fruytier

Score 9.0

Michiel doorziet snel hoe de commerciële kant van B2B e-commerce verbetert kan worden. Zijn audit en roadmap op het gebied van marketing en sales was voor Swagelok waardevol. Zijn speerpunten maken onderdeel uit van ons 3-jarenplan naar groei.

Hans van Burk

Sales director, Swagelok

Score 9.0

Onze startup werd snel gelanceerd met een paar grote klanten als KPN en Zalando. Hierdoor hadden we nog geen tijd gehad om een solide marketing- en salesproces neer te zetten. Met Michiel begonnen we bij het begin: een rebranding. Daarna volgde LinkedIn Ads, remarketing, Hubspot setup, Account Based Marketing, contentmarketing en meer. Met Michiel zet je de juiste stappen op het juiste moment, hierbij heeft hij een hele brede skillset binnen marketing en sales. Aanrader!

Prim Sprenger

CEO, Converz Analytics

Score 8.5

We werken al een hele tijd samen met Michiel, we hebben veel geprobeerd om onze commerciële afdeling op te zetten. Mede met de inzet van Michiel staan er nu meerdere kanalen waar relevante leads uitkomen, hebben we het team uitgebreid en werken we met goede partners. Michiel stuurt de partners aan als het gaat om SEA, koude sales, LinkedIn automation en doet de onboarding van onze nieuwe salesmedewerker. Inmiddels komt er een significante omzet uit deze activiteiten.

Mark Jongerius

Founder/Partner, Bitfactory

Score 8.0

Michiel heeft een brede kennis op het gebied van sales en marketing, iets dat vooral relevant is binnen de B2B e-commerce. Shops zijn vaak maar een schakel in een complex marketing- en salesproces. Hij overziet het geheel en zorg voor de beste customer experience.

Floris Venneman

Ondernemer en marketing strateeg, Bureau50

Score 8.0

Bij Newpeople willen we onze zichtbaarheid vergroten. Via Google kwamen we uit bij Michiel. Dit jaar startten we met kwalitatieve contentmarketing en werken we inmiddels met een marketing en sales roadmap om te professionaliseren. Michiel lanceert maandelijks nieuwe tactieken. Whitepapers, Google Ads, SEO, Hubspot, LinkedIn automation ... er liggen een hoop kansen voor groei. De samenwerking ervaar ik als prettig.

Lennard Hoogenraad

Business advisor, Newpeople

Score 9.1

Waar je binnen marketing veel partijen ziet specialiseren ziet hij snel de uitdagingen die spelen in een complex marketing- en salesproces. Daarom kom hij met oplossingen die je webshop en bedrijf structureel verder helpt.

Rutger van de Griendt

Co-founder, Convident

Score 8.5

Ik werk al jaren intensief met Michiel samen. De conversie checklist die hij gebruikt is zeer compleet. Het is een handige spreadsheet waarmee je stap voor stap jouw conversies verbetert. Aanrader voor iedereen die structureel zijn B2B webshop wil verbeteren.

Alex Vermeule

Founder, Online Succes

Score 9.0

Michiel gaat niet altijd voor de makkelijkste oplossing. Maar ik heb hem sales- en marketingstrategiëen zien neerzetten die heel slim in elkaar zitten. Hij neemt geen genoegen met een benchmark of 'Goed genoeg'. Daar gebeuren de goeie dingen.

Stephan van Bolderik

Business coach, Forward Mentor

Score 9.1

Michiel lanceerde een gecombineerde SEO en SEA aanpak voor onze agency. We waren positief verrast dat we binnen 2 maanden op een begrip als 'ontwerpbureau utrecht' op nummer 1 kwamen te staan. We zijn net gestart met adverteren op Google en kijken uit naar wat dit gaat doen voor het aantal aanvragen.

Frederik Nysingh

Managing director 178

Meer reviews

Wie ik ben, waar ik blij van word en of een kennismaking relevant is voor jou

“Ok, vertel eens iets over jezelf? Waarom dit verhaal over klantcases?”

Veelgestelde vragen

Ik ontwikkel klantcases en zet ze in voor leadgeneratie. Dat houdt in dat ik klanten interview, de input uitwerk tot een goed verhaal en ervoor zorg dat de case op je website te vinden is. Maar waar ik vooral blij van wordt is het ontwikkelen van campagnes om leads te genereren. Hierbij vertaal ik de klantcase naar verschillende formats en zet ze in bij online marketing.

Klantcases kun je op veel verschillende manieren benutten. Met bijna 15 jaar ervaring heb ik een vrij brede skillset. Ik ben in staat om de interviews te vertalen naar uitingen zoals longreads, whitepapers, social updates, blogs en webinars. Ook de promotie neem ik voor m’n rekening: denk aan SEO, Google Ads, social selling, LinkedIn Ads, Meta, LinkedIn automation en remarketing via verschillende platformen.

 

Normaal gesproken werk ik met een uurtarief van 90 euro, afhankelijk van de doorlooptijd en type opdracht kan dat afwijken. Voor de meeste klanten werk ik 1 tot 2 dagen per week.

Sommige projecten beginnen met een pilot. Dat kan een concreet project zijn, of we beginnen met het opstellen van een marketing- en sales roadmap. Na zo’n eerste project gaat de samenwerking vaak over naar een contract van bijvoorbeeld een dag per week.

Natuurlijk, elke marketeer zal je vertellen dat garanties geven lastig is. Om je toch een idee te geven van de totale kosten: bij IT, software en zakelijke dienstverlening zie je dat het genereren van een gekwalificeerde afspraak 250-500 euro kost.

Dat maakt dit soort marketing- en salesprogramma’s met name geschikt voor proposities met een relatief hoge order- en klantwaarde. Denk aan bijvoorbeeld een digital agency dat websites ontwikkelt vanaf 50k per jaar.

Ik zie in praktijk dat de success rate van projecten grotendeels samenhangt met de doorlooptijd van de samenwerking. Daarom werk ik minimaal 3 maanden met je samen om jouw marketing te professionaliseren.

De afgelopen jaren zie je een hoge mate van standaardisatie bij bureaus. Zodra ze iets gaan groeien, komen er overlegstructuren, hogere uurtarieven en trage processen.

Het grootste nadeel van volwassen marketing agencies? De pro-activiteit en betrokkenheid valt vaak tegen, terwijl de contracten gewoon doorlopen. Wanneer je kiest voor een freelancer voelt dat meer als een betrokken en ervaren medewerker. Zodra we starten, blok ik wekelijks minimaal een dag om stappen te zetten.

Dat hangt in grote mate af van je doelstelling. Wil je vooral goed zichtbaar zijn binnen je markt, dan heb je het vooral over creatie van content en 250-500 euro maandelijks mediabudget.

Wil je serieus impact maken op je sales en aan de slag met leads, afspraken en omzet? Dan maak je meer mediabudget vrij voor Google, LinkedIn en remarketing. Dan heb je het snel over 250-500 euro per gekwalificeerde afspraak met een maandelijks mediabudget van 1.500-5.000 euro per maand. Dat is een hoop geld, maar nieuwe klanten zijn goud waard. Een vuistregel is dat een succesvol marketingprogramma 5-15% kost van de omzet die het binnenbrengt.

Met ruim 15 jaar zelfstandigheid heb ik me elke paar jaar weer in een ander thema gebeten. Google Ads, copywriting, interface design, CRM-marketing … ik heb nogal een breed profiel.

Dat is handig voor het brede vakgebied dat marketing is. En zijn er zaken waar ik niet goed in ben? Dan beschik ik over een groot netwerk van collega freelancers waarmee we snel kunnen schakelen.

Score 9.1 • 11 reviews

Een eerste stap? Boek jouw call voor inzicht in aanpak en budget om klantcases te benutten

Direct contact? Bel of app me op 06 42 6696 15 of mail hi@michielpostma.nl